måndag 8 augusti 2016

Ögonblick ur gråhägerns värld




Idag ska det handla om gråhäger. Jag - och f a min fru - älskar dessa fantastiska fåglar. Proppfulla med personlighet gör de bara precis vad som faller dem in. Här på väg mot landning och den har inte upptäckt fotografen.








Fågeln bligar aningen misstänksamt mitt håll åt men verkar tycka att inget alarmerande finns i sikte.






Japp. Jag är den mest eleganta bland fåglar. Se mina formfulländade ben, mina fantastiska vingar som parentetiskt sagt änderna i sjön ofta tar för havsörnens. Kul när alla väjer åt sidan...






Nu sitter jag på min gren till dess det är dags för lite fiske igen. Men skulle en fet mört passera förbi så kanske...

2 kommentarer:

  1. Ja.Så fint å se disse majestetiske fuglene.Nr blant mine favoritter og..så årvåkne..så sære..så fint å sitte i skogen og bare nyte..
    Takk for dine fine bilder du viser oss i dag fine Klas &frue! :) :)

    SvaraRadera
  2. fina fåglar och fint foto ,vi var ner till havet en sväng såg fyra stycken där vilket var rekord på en gång för övrig var där nog 2-300 fåglar av olika arter ,Nette

    SvaraRadera