lördag 19 mars 2016

Vill helst inte fotograferas nu, men...



Lite luggslitna, ja.
Vinterpälsen ska bort så djuren är just nu inte utseendemässigt optimerade till det yttre. Men när de anstränger sig går det fortfarande att få hyggliga bilder.







Här har de tagit betäckning bakom ett naturligt utkikshål i vegetationen. Hade det inte varit för de inramande granarna hade djuren istället säkert stuckit på en gång. Men bakom "skyddet" stannade de snällt kvar, lät mig ta mina bilder och sen försvann jag ur deras tillvaro. För ett tag, åtminstone.

Det var sen eftermiddag, försvinnande ljus i blandskogen rådde och kameran fick något ansträngas för att pressa fram bilden.

2 kommentarer:

  1. De verkar faktiskt vara lite nyfikna på fotografen, "dina" sagodjur och ljuset är rätt bedårande, tycker jag:)
    Vad beträffar förra inlägget med storspoven så säger jag bra...SUCK...det händer igen och igen...hänsyn?...hur stavas det tro??

    SvaraRadera
  2. Så söta de är när de nyfiket tittar fram genom öppningen :))

    SvaraRadera